Logo serwisu kontomania.pl

Większość przedsiebiorców poowadzących działalność w Internecie korzysta z tzw. bramek płatniczych, takich jak doskonale znane systemu PayU czy Przelewy24. MBank postanowił wdrożyć autorskie rozwiązanie dla swoich klientów – PAYNOW.

PAYNOW, czyli nowy system e-płatności od mBanku

Przyjrzymy się temu systemowi, zarówno z pesprektywy klienta sklepu, jak i sprzedajacego który przyjmuje płatności.

Dla osób które chciałyby zapłacić online za pośrednictwem PAYNOW, jego obsługa nie powinna sprawić żadnych problemów. Zasada działania jest identyczna jak w przypadku znanych liderów rynku bramek płatniczych, takich jak PayU czy Przelewy24. Obsługiwane metody płatności są podane niżej. Działanie systemu PAYNOW można uznać za intuicyjne.

Logo systemu płatności PayNOW na czarnym tle
Logo systemu / © paynow.pl

Jeśli chodzi natomiast o przedsiębiorców, którzy chcą umożliwić płacenie poprzez PAYNOW w swoim sklepie/serwisie internetowym, muszą oni być posiadaczami konta firmowego w mBanku. Opcję dotyczącą PAYNOW można znaleźc po zalogowaniu w zakładce Mój biznes > Paynow > Płatności.

Metody płatności w PAYNOW

Sposobów na dokonanie płatności w PayNow jest całkiem sporo. Podstawą są oczywiście szybkie przelewy internetowe pay-by-link. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z kart płatniczych oraz płatności mobilnych BLIK (a także Google Pay – jeśli sprzedawca dodatkowo udostępni tę opcję).

Można powiedzieć że konkurencja oferuje jeszcze więcej, natomiast dla większości klientów dostępne metody płatności PAYNOW są w zupełności wystarczajace. Oto lista banków obłsugujący przelewy pay-by-link w systemie PayNow:

  • Alior Bank,
  • Bank Pocztowy
  • BNP Paribas
  • BOŚ Bank
  • Citi Handlowy
  • Credit Agricole
  • Getin Bank
  • ING Bank Śląski
  • Inteligo
  • mBank
  • Millenium
  • Nest Bank
  • Noble Bank
  • Pekao
  • PKO BP
  • Bank Nowy BFG
  • Plus Bank
  • Santander
  • Toyota Bank

Cennik PayNow. Czy korzystanie z systemu się opłaca?

Mocną stroną systemu są pobierane prowizje. Naturalnie klient wysyłający płatność za pomocą PAYNOW nie ponosi kosztów, natomiast prowizja dla sprzedajacego to 0,95% kwoty transakcji (bez konieczności negocjacji i deklarowanej kwoty obrotu). Przy stawce około 2% u konkurencji, to zdecydowanie lepsze warunki. Rejestracja i aktywacja jest darmowa.

Co więcej, warunki są jeszcze korzystniejsze w ramach promocji „Więcej dla Twojej firmy z Paynow”, do której można przystąpić od 01.09.2022 r. do 31.01.2023. Jak widać w regulaminie, nie trzeba spełniać żadnych specjalnych warunków; dostajemy w prezencie od mBanku zerową stawkę prowizji na pierwsze 50 tys. zł transakcji (do wykorzystania przez 10 miesięcy) oraz gwarancję niezmienności prowizji 0,8% (zamiast standardowych 0,95%).

Co ciekawe, możliwe jest także przyjmowanie płatności kartą w obcych walutach (po uruchomieniu specjalnej opcji - środki będą zasilały odpowiednie konto walutowe). Prowizje wyglądają następująco: USD – 2,40%, EUR – 1,95%, GBP – 1,95%.

PAYNOW od kuchni, czyli integracja i zarządzanie systemem

System e-płatności mBanku udostępnia kilka wtyczek do popularnych platform e-commerce, które ułatwiają szybką integrację sklepu z PAYNOW. Na stronie paynow.pl są obecnie wylistowane następujące platformy: WooCommerce, Presta Shop, Open Cart, Magento, RedCart, SOTESHOP, Sellingo, shopGold, Sky-Shop, TrisoSHOP. Jest również dokumentacja API, która pozwala na wdrożenie systemu w innych przypadkach (docs.paynow.pl).

Samo zarządzanie odbywa się w panelu który jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym w mBanku. Ma to niewątpliwie swoje plusy – nie trzeba tworzyć osobnego konta klienta do systemu płatności, a wpłata klienta powoduje natychmiastową dostępność środków.

Panel do zarządzania systemem PAYNOW oprócz dostępu do historii transakcji i wypłaty środków umożliwia opcję dokonywania zwrotu, a także dodawania kolejnych sklepów do bramki.

Podsumowując: PAYNOW należy uznać za bardzo interesującą ofertę, zwłaszcza dla osób które rozważają założenie konta firmowego w mBanku.