Większość przedsiebiorców poowadzących działalność w Internecie korzysta z tzw. bramek płatniczych, takich jak doskonale znane systemu PayU czy Przelewy24. MBank postanowił wdrożyć autorskie rozwiązanie dla swoich klientów – PAYNOW.
PAYNOW, czyli nowy system e-płatności od mBanku
Przyjrzymy się temu systemowi, zarówno z pesprektywy klienta sklepu, jak i sprzedajacego który przyjmuje płatności.
Dla osób które chciałyby zapłacić online za pośrednictwem PAYNOW, jego obsługa nie powinna sprawić żadnych problemów. Zasada działania jest identyczna jak w przypadku znanych liderów rynku bramek płatniczych, takich jak PayU czy Przelewy24. Obsługiwane metody płatności są podane niżej. Działanie systemu PAYNOW można uznać za intuicyjne.

Jeśli chodzi natomiast o przedsiębiorców, którzy chcą umożliwić płacenie poprzez PAYNOW w swoim sklepie/serwisie internetowym, muszą oni być posiadaczami konta firmowego w mBanku. Opcję dotyczącą PAYNOW można znaleźc po zalogowaniu w zakładce Mój biznes > Paynow > Płatności.
Metody płatności w PAYNOW
Sposobów na dokonanie płatności w PayNow jest całkiem sporo. Podstawą są oczywiście szybkie przelewy internetowe pay-by-link. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z kart płatniczych oraz płatności mobilnych BLIK (a także Google Pay – jeśli sprzedawca dodatkowo udostępni tę opcję).
Można powiedzieć że konkurencja oferuje jeszcze więcej, natomiast dla większości klientów dostępne metody płatności PAYNOW są w zupełności wystarczajace. Oto lista banków obłsugujący przelewy pay-by-link w systemie PayNow:
- Alior Bank,
- Bank Pocztowy
- BNP Paribas
- BOŚ Bank
- Citi Handlowy
- Credit Agricole
- Getin Bank
- ING Bank Śląski
- Inteligo
- mBank
- Millenium
- Nest Bank
- Noble Bank
- Pekao
- PKO BP
- Bank Nowy BFG
- Plus Bank
- Santander
- Toyota Bank
Cennik PayNow. Czy korzystanie z systemu się opłaca?
Mocną stroną systemu są pobierane prowizje. Naturalnie klient wysyłający płatność za pomocą PAYNOW nie ponosi kosztów, natomiast prowizja dla sprzedajacego to 0,95% kwoty transakcji (bez konieczności negocjacji i deklarowanej kwoty obrotu). Przy stawce około 2% u konkurencji, to zdecydowanie lepsze warunki. Rejestracja i aktywacja jest darmowa.
Co więcej, warunki są jeszcze korzystniejsze w ramach promocji „Więcej dla Twojej firmy z Paynow”, do której można przystąpić od 01.09.2022 r. do 31.01.2023. Jak widać w regulaminie, nie trzeba spełniać żadnych specjalnych warunków; dostajemy w prezencie od mBanku zerową stawkę prowizji na pierwsze 50 tys. zł transakcji (do wykorzystania przez 10 miesięcy) oraz gwarancję niezmienności prowizji 0,8% (zamiast standardowych 0,95%).
Co ciekawe, możliwe jest także przyjmowanie płatności kartą w obcych walutach (po uruchomieniu specjalnej opcji - środki będą zasilały odpowiednie konto walutowe). Prowizje wyglądają następująco: USD – 2,40%, EUR – 1,95%, GBP – 1,95%.
PAYNOW od kuchni, czyli integracja i zarządzanie systemem
System e-płatności mBanku udostępnia kilka wtyczek do popularnych platform e-commerce, które ułatwiają szybką integrację sklepu z PAYNOW. Na stronie paynow.pl są obecnie wylistowane następujące platformy: WooCommerce, Presta Shop, Open Cart, Magento, RedCart, SOTESHOP, Sellingo, shopGold, Sky-Shop, TrisoSHOP. Jest również dokumentacja API, która pozwala na wdrożenie systemu w innych przypadkach (docs.paynow.pl).
Samo zarządzanie odbywa się w panelu który jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym w mBanku. Ma to niewątpliwie swoje plusy – nie trzeba tworzyć osobnego konta klienta do systemu płatności, a wpłata klienta powoduje natychmiastową dostępność środków.
Panel do zarządzania systemem PAYNOW oprócz dostępu do historii transakcji i wypłaty środków umożliwia opcję dokonywania zwrotu, a także dodawania kolejnych sklepów do bramki.
Podsumowując: PAYNOW należy uznać za bardzo interesującą ofertę, zwłaszcza dla osób które rozważają założenie konta firmowego w mBanku.