Większość przedsiębiorców prowadzących działalność w Internecie korzysta z tzw. bramek płatniczych, takich jak doskonale znane systemy PayU czy Przelewy24. MBank wdrożył autorskie rozwiązanie dla swoich klientów – PAYNOW.
Spis treści
- Czym jest Paynow?
- Jak można płacić w tym systemie?
- Wysokość prowizji dla sprzedających
- Integracja i zarządzanie systemem
PAYNOW, czyli nowy system e-płatności od mBanku
Przyjrzymy się temu systemowi, zarówno z pesprektywy klienta sklepu, jak i sprzedającego który przyjmuje płatności.
Dla osób które chciałyby zapłacić online za pośrednictwem PAYNOW, jego obsługa nie powinna sprawić żadnych problemów. Zasada działania jest identyczna jak w przypadku znanych liderów rynku bramek płatniczych, takich jak PayU czy Przelewy24. Obsługiwane metody płatności są podane niżej. Działanie systemu PAYNOW można uznać za intuicyjne.
Jeśli chodzi natomiast o przedsiębiorców, którzy chcą umożliwić płacenie poprzez PAYNOW w swoim sklepie/serwisie internetowym, muszą oni być posiadaczami konta firmowego w mBanku. Opcję dotyczącą PAYNOW można znaleźc po zalogowaniu w zakładce Mój biznes > Paynow > Płatności.
Metody płatności w PAYNOW
Sposobów na dokonanie płatności w PayNow jest całkiem sporo. Podstawą są oczywiście szybkie przelewy internetowe pay-by-link. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z kart płatniczych oraz płatności mobilnych BLIK (a także Google Pay – jeśli sprzedawca dodatkowo udostępni tę opcję).
Można powiedzieć że konkurencja oferuje jeszcze więcej, natomiast dla większości klientów dostępne metody płatności PAYNOW są w zupełności wystarczające. Oto lista banków obsługujących przelewy pay-by-link w systemie PayNow:
- Alior Bank,
- Bank Pocztowy
- BNP Paribas
- BOŚ Bank
- Citi Handlowy
- Credit Agricole
- ING Bank Śląski
- Inteligo
- mBank
- Millenium
- Nest Bank
- Pekao
- PKO BP
- Bank Nowy BFG
- Plus Bank
- Santander
- Toyota Bank
- VeloBank
Ile kosztuje Paynow? Czy korzystanie z systemu się opłaca?
Mocną stroną systemu są pobierane prowizje. Naturalnie klient wysyłający płatność za pomocą PAYNOW nie ponosi kosztów, natomiast prowizja dla sprzedającego to 0,95% kwoty transakcji (bez konieczności negocjacji i deklarowanej kwoty obrotu). Przy stawce około 2% u konkurencji, to zdecydowanie lepsze warunki. Rejestracja i aktywacja w PAYNOW jest darmowa – to kolejny plus.
Co więcej, warunki są jeszcze korzystniejsze w ramach promocji „Płać mniej przez cały rok z Paynow”, do której można przystąpić od 04.09.2023 do 10.01.2024. Jak widać w regulaminie, nie trzeba spełniać żadnych specjalnych warunków; dostajemy w prezencie od mBanku zerową stawkę prowizji przez pierwsze 30 dni oraz gwarancję niezmienności prowizji przez kolejne 12 miesięcy wynoszącej 0,7% (zamiast standardowych 0,95%).
Możliwe jest także przyjmowanie płatności kartą w obcych walutach (po uruchomieniu specjalnej opcji - środki będą zasilały odpowiednie konto walutowe). Prowizje wyglądają następująco: USD – 2,40%, EUR – 1,95%, GBP – 1,95%.
PAYNOW od kuchni, czyli integracja i zarządzanie systemem
System e-płatności mBanku udostępnia kilka wtyczek do popularnych platform e-commerce oraz gotową integrację na platformie działającej w modelu SaaS. Z takich uławień można korzystać jeśli użytkuje się jedną z następujących platform: WooCommerce, Presta Shop, Open Cart, Magento, RedCart, SOTESHOP, Sellingo, shopGold, Sky-Shop, Brookero, TrisoSHOP, GoShop, e-stolowka. Naturalnie jest również dokumentacja API, która pozwala na wdrożenie systemu w innych przypadkach (docs.paynow.pl).
Samo zarządzanie odbywa się w panelu który jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym w mBanku. Ma to niewątpliwie swoje plusy – nie trzeba tworzyć osobnego konta klienta do systemu płatności, a wpłata klienta powoduje natychmiastową dostępność środków.
Panel do zarządzania systemem PAYNOW oprócz dostępu do historii transakcji i wypłaty środków umożliwia opcję dokonywania zwrotu, a także dodawania kolejnych sklepów do bramki.
Podsumowując: PAYNOW należy uznać za bardzo interesującą ofertę, zwłaszcza dla osób które rozważają założenie konta firmowego w mBanku.