1. Podstawowe dane o banku
  2. Oferty kont bankowych
  3. Opinia o Banku Pocztowym
  4. Historia powstania i działalności
  5. Kto jest właścicielem Bank Pocztowego?

Bank Pocztowy: co to za bank? Analiza kontomania.pl

Bank Pocztowy S.A. – najważniejsze informacje
Rodzaj banku uniwersalny
Forma prawna spółka akcyjna
Prezes Zarządu Jakub Słupiński
Numer KRS 0000010821 (link do rejestru)
Numer NIP 5540314271
Kod BIC/SWIFT POCZPLP4
Strona internetowa pocztowy.pl
Aplikacja mobilna Logo sklepu Google Play Logo sklepu App Store

Opinia Kontomanii o Banku Pocztowym

Bank Pocztowy ma długą historię działania, jego największych atutem wydaje się być szeroki dostęp jeśli chodzi o stacjonarną obsługę klientów, która jest możliwa dzięki ścisłej współpracy z większościowym właścicielem – Pocztą Polską.

Analizując podstawowy produkt oferowany jakim są konta bankowego, dla klientów indywidualnych Bank Pocztowy ma propozycję "Konta w Porządku" (a także jego wersję dla młodych – w wieku od 13 do 25 lat). Jest to oferta którą można uznać za zgodną z nazwą – warunki cenowe są jak najbardziej akceptowalne, a funkcjonalność również stoi na dobrym poziomie. Naturalnie klienci mogą skorzystać z wielu innych produktów, takich jak kredyty/pożyczki, ubezpieczenia, czy inwestycje/oszczędności.

Logo Banku Pocztowego
Logo banku / © Bank Pocztowy

Konto firmowe jest oczywiście już oferowane na nieco innych warunkach i wydaje się że przegrywa z konkurencją jeśli chodzi o wachlarz usług przydatnych przy prowadzeniu biznesu (z pozafinansowych dodatków jest oferowany w zasadzie tylko terminal płatniczy).

Aplikacja Banku Pocztowego jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników – zarówno w Google Play jak i App Store. Aktualna nota wynosi 4.7 (w pięciostopniowej skali), co jest naprawdę dobrym wynikiem wśród banków.

Liczba oddziałów to jeden z największych atutów Banku Pocztowego. Miejsc z pełną obsługą (konta, kredyty, ubezpieczenia, inwestycje) jest co prawda tylko sto kilkadziesiąt w całej Polsce, natomiast placówek partnerskich (które oferują co najmniej obsługę rachunków) jest jeszcze około cztery i pół tysiąca.

Historia Banku Pocztowego w pigułce

Początek działalności banku to Bydgoszcz i rok 1990. W pierwszych latach funkcjonowania Bank Pocztowy działał głównie jako instytucja rozliczeniowa dla samorządów i przedsiębiorstw. W 1998 roku postanowiono stopniowo otwierać się również na klientów indywidualnych, wobec czego rozpoczęto proces przekształcenia w kierunku banku detalicznego.

Kolejny ważny moment nadszedł w 2003 roku, kiedy uruchomiono pierwszy serwis internetowy. Cztery lata później klienci detaliczni doczekali się startu bankowości internetowej "Pocztowy24".

W międzyczasie (rok 2006) zawarto umowę pomiędzy bankiem a Pocztą Polską, będącą fundamentem modelu działania Banku Pocztowego – określała ona zasady świadczenia usług bankowości detalicznej.

Kamień milowy w postaci bazy klientów wynoszącej 1 milion osób został osiągnięty w roku 2011.

W ostatnich latach najciekawszym wydarzeniem było stworzenie marki "EnveloBank" jesienią 2017 roku. Była ona skierowana do klientów szukających nowoczesnych usług bankowości, z którymi raczej Bank Pocztowy się nie kojarzył (i w zasadzie do dzisiaj dla wielu sytuacja może być podobna ze względu na związek z Pocztą Polską). W 2021 roku zrezygnowano z tego pomysłu – markę wycofano z rynku, a obsługę klientów EnveloBanku przeniesiono do Banku Pocztowego i zintegrowano w jednym systemie Pocztowy24.

Kto jest właścicielem Banku Pocztowego?

To jeden z nielicznych komercyjnych banków który jest w posiadaniu polskiego kapitału – większościowym udziałowcem (75% akcji) jest Poczta Polska S.A., a pozostałe 25% akcji należy do PKO BP (Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.).

Copyright © 2015-2024 Kontomania.pl