- Podstawowe dane o banku
- Oferty kont bankowych
- Opinia o Banku Pocztowym
- Historia powstania i działalności
- Kto jest właścicielem Bank Pocztowego?
Bank Pocztowy: co to za bank? Analiza kontomania.pl
Bank Pocztowy S.A. – najważniejsze informacje | |
Rodzaj banku | uniwersalny |
Forma prawna | spółka akcyjna |
Prezes Zarządu | Jakub Słupiński |
Numer KRS | 0000010821 (link do rejestru) |
Numer NIP | 5540314271 |
Kod BIC/SWIFT | POCZPLP4 |
Strona internetowa | pocztowy.pl |
Aplikacja mobilna |
Opinia Kontomanii o Banku Pocztowym
Bank Pocztowy ma długą historię działania, jego największych atutem wydaje się być szeroki dostęp jeśli chodzi o stacjonarną obsługę klientów, która jest możliwa dzięki ścisłej współpracy z większościowym właścicielem – Pocztą Polską.
Analizując podstawowy produkt oferowany jakim są konta bankowego, dla klientów indywidualnych Bank Pocztowy ma propozycję "Konta w Porządku" (a także jego wersję dla młodych – w wieku od 13 do 25 lat). Jest to oferta którą można uznać za zgodną z nazwą – warunki cenowe są jak najbardziej akceptowalne, a funkcjonalność również stoi na dobrym poziomie. Naturalnie klienci mogą skorzystać z wielu innych produktów, takich jak kredyty/pożyczki, ubezpieczenia, czy inwestycje/oszczędności.
Konto firmowe jest oczywiście już oferowane na nieco innych warunkach i wydaje się że przegrywa z konkurencją jeśli chodzi o wachlarz usług przydatnych przy prowadzeniu biznesu (z pozafinansowych dodatków jest oferowany w zasadzie tylko terminal płatniczy).
Aplikacja Banku Pocztowego jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników – zarówno w Google Play jak i App Store. Aktualna nota wynosi 4.7 (w pięciostopniowej skali), co jest naprawdę dobrym wynikiem wśród banków.
Liczba oddziałów to jeden z największych atutów Banku Pocztowego. Miejsc z pełną obsługą (konta, kredyty, ubezpieczenia, inwestycje) jest co prawda tylko sto kilkadziesiąt w całej Polsce, natomiast placówek partnerskich (które oferują co najmniej obsługę rachunków) jest jeszcze około cztery i pół tysiąca.
Historia Banku Pocztowego w pigułce
Początek działalności banku to Bydgoszcz i rok 1990. W pierwszych latach funkcjonowania Bank Pocztowy działał głównie jako instytucja rozliczeniowa dla samorządów i przedsiębiorstw. W 1998 roku postanowiono stopniowo otwierać się również na klientów indywidualnych, wobec czego rozpoczęto proces przekształcenia w kierunku banku detalicznego.
Kolejny ważny moment nadszedł w 2003 roku, kiedy uruchomiono pierwszy serwis internetowy. Cztery lata później klienci detaliczni doczekali się startu bankowości internetowej "Pocztowy24".
W międzyczasie (rok 2006) zawarto umowę pomiędzy bankiem a Pocztą Polską, będącą fundamentem modelu działania Banku Pocztowego – określała ona zasady świadczenia usług bankowości detalicznej.
Kamień milowy w postaci bazy klientów wynoszącej 1 milion osób został osiągnięty w roku 2011.
W ostatnich latach najciekawszym wydarzeniem było stworzenie marki "EnveloBank" jesienią 2017 roku. Była ona skierowana do klientów szukających nowoczesnych usług bankowości, z którymi raczej Bank Pocztowy się nie kojarzył (i w zasadzie do dzisiaj dla wielu sytuacja może być podobna ze względu na związek z Pocztą Polską). W 2021 roku zrezygnowano z tego pomysłu – markę wycofano z rynku, a obsługę klientów EnveloBanku przeniesiono do Banku Pocztowego i zintegrowano w jednym systemie Pocztowy24.
Kto jest właścicielem Banku Pocztowego?
To jeden z nielicznych komercyjnych banków który jest w posiadaniu polskiego kapitału – większościowym udziałowcem (75% akcji) jest Poczta Polska S.A., a pozostałe 25% akcji należy do PKO BP (Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.).