Spis treści
- Krótkie wprowadzenie do tematu
- Ranking ofert kont – październik 2024
- Dokumenty, które mogą być potrzebne
Fundacja i stowarzyszenie, a wybór banku
Inicjatywy społeczne są realizowane przez dwa rodzaje podmiotów – fundacje i stowarzyszenia. Pomiędzy tymi formami prawnymi są pewne różnice i podobieństwa (np. obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych i płacenia podatku dochodowego od osób prawnych), jednak nie będziemy tutaj omawiać tych kwestii.
Skoncentrujemy się na czymś, co jest potrzebne do sprawnego działania obu rodzajom organizacji – koncie bankowym. Zakładając fundację lub stowarzyszenie pojawia się pytanie – który bank wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze konta? Kluczowe znaczenie ma zazwyczaj poziom pobieranych opłat – warto jednak również pamiętać o odpowiedniej funkcjonalności rachunku.
Ranking kont dla fundacji i stowarzyszeń
Dla fundacji i stowarzyszeń – podobnie jak dla różnych form działalności gospodarczej – przeznaczone są "konta firmowe", jednak tylko część z nich może zostać założona dla omawianych organizacji, przedstawiamy je właśnie tutaj. Zestawienie pozwoli Ci sprawdzić najważniejsze informacje na temat wybranych kont.
Nr | Konto | Opłaty | Linki | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
① | BizNest Konto |
|
Opinia |
||||||||||||||||||||||||||||||
② | mBiznes Konto Standard |
|
Opinia |
||||||||||||||||||||||||||||||
③ | Konto Biznes z Żubrem |
|
Opinia |
||||||||||||||||||||||||||||||
④ | Plus Konto Biznes |
|
Opinia |
Jakie dokumenty będą potrzebne do założenia konta dla fundacji/stowarzyszenia?
Poniższa lista zawiera dokumenty które mogą być wymagane przez bank w procesie otwierania konta (chociaż nie każdy bank będzie wymagał wszystkich wymienionych niżej załączników):
- statut organizacji;
- wyciąg z KRS (Krajowego Rejestru Sądowego);
- akt notarialny o ustanowieniu fundacji;
- uchwała dotycząca osób uprawnionych do składania w imieniu organizacji oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych;
- potwierdzenie nadania numeru NIP oraz REGON.