Chociaż dla niektórych może to być zaskoczeniem, pod względem korzystania z "nowinek bankowych", Polska wypada na tle Europy Zachodniej bardzo dobrze. W świetle tego nie dziwi fakt, iż VISA zdecydowała się na test nowego rozwiązania płatniczego właśnie w kraju nad Wisłą.

Visa mobile – co to takiego?

Mowa o nowym sposobie płatności online, jakim jest VISA Mobile. Do jego uruchomienia jest wymagane posiadanie karty VISA oraz pobranie specjalnej aplikacji "VISA Mobile" (dostępnej w App Store i Google Play).

Dokonywanie płatności mobilnej z aplikacją VISA Mobile
Autoryzacja płatności / © VISA

Aktualnie z VISA mobile mogą skorzystać w Polsce klienci czterech bankówING, Nest Banku, Grupy BPS i Krakowskiego Banku Spółdzielczego. Zakładając iż testy będą przebiegać pomyślnie, lista będzie rozszerzana na inne banki (oraz kraje).

Jak uruchomić i korzystać z płatności VISA mobile?

Jak już wcześniej było wspomniane, musimy pobrać aplikację VISA Mobile (chyba że opcja płatności VISA mobile jest już dostępna w aplikacji banku); konieczna będzie w niej rejestracja z podaniem numeru telefonu i adresu email.

Po zweryfikowaniu adresu email i numeru telefonu, ustalamy 6-cyfrowy PIN i dodajemy naszą kartę płatniczą VISA (można wpisać dane ręcznie lub zeskanować kartę). Konfiguracja jest zakończona.

Przejdźmy do dokonywania płatności online. Po wybraniu spośród dostępnych opcji "VISA Mobile" należy wpisać swój numer telefonu. Powinno wówczas przyjść powiadomienie dotyczące nowej płatności – po zalogowaniu się poprzez wpisanie PIN-u zobaczymy szczegółowy podgląd płatności i przycisk "zapłać" do zatwierdzenia transakcji.

Gdzie można skorzystać z płatności VISA Mobile?

Tą opcję wdrożyło kilkadziesiąt sklepów internetowych (lista); z VISA Mobile można skorzystać również wszędzie tam, gdzie jest dostępna płatność z systemem "Przelewy 24".

Czy warto z niej skorzystać?

Można powiedzieć że sposobów płatności nigdy nie za wiele, jednak wydaje się zasadne pytanie o przydatność tej aplikacji (i wrażenia użytkowników). Pomijamy w tej chwili ewentualne problemy "wieku dziecięcego" oraz jeszcze stosunkowo słabo rozwiniętą liczbę miejsc gdzie można z niej skorzystać.

Należy w tym miejscu wspomnieć o działającym już od dość dawna sposobie „VISA: click to pay” (jest dostępny np. w Payu). Oczywiście dane karty zawsze można wpisać „ręcznie”, chociaż dla niektórych stanowi to pewną niedogodność. W Polsce bardzo popularny jest także BLIK, z którego korzystają klienci wielu banków. Czy zatem wartość dodana z używania VISA mobile przewyższa konieczność konfiguracji? Sprawa jest dyskusyjna, chyba że to rozwiązanie ma docelowo zastąpić system „VISA Click to pay”.

Copyright © 2015-2024 Kontomania.pl